Egobloggar

Bloggar dedikerade till klubben för inbördes beundran.

Vi stannar kvar i åskådningen av fenomen i bloggsfären och kikar närmre på dom bloggar som fungerar som arena för klubben för inbördes beundran. För det första ska jag börja med att säga att det finns en uppsjö av välskrivna bloggar och det är ofta en av anledningarna till att man stannar upp och läser dem. Intressanta livsöden är till exempel innehåll som brukar tilltala mig. Tyvärr talar inte innehållet i sig om ifall bloggaren egentligen vill ha läsare eller feedback på det han eller hon skriver. Det visar sig senare.

Jag brukar undvika kommentarer som hur står det till, vackert väder osv. Sånna läser folk ändå inte och i ärlighetens namn skrivs dom oftast bara i ett försök att hora till sig läsare. Däremot kommenterar jag ofta om det någon skrivit berör mig på något sätt. Det kan vara ett svar på en ställd fråga i inlägget eller feedback och råd utifrån min egen livsåskådning. Det är nu det visar sig om bloggaren egentligen vill ha läsare utanför den egna kretsen. Vissa tackar för responsen dom fått (om den var till någon nytta eller ej vet man alltför sällan dock). Andra däremot får man en känsla av att feedback bara är intressant om den kommer från deras inre krets.

Bloggar för inbördes beundran brukar ganska snart falla bort från listan över bloggar jag följer, hur intressanta eller välskrivna dom än verkat från början. Om en bloggare ber om feedback borde han eller hon även vårda sina läsare bättre kanske om dom inte ska tröttna.

0 kommentarer och åsikter:

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.