Solen skiner

Har ni förresten sett att solen skiner idag? Med ljuset kommer glädjen så vi hoppas på en riktigt bra dag idag.

Ta hand om er därute och unna er att luta er tillbaka en stund och bara njuta av tillvaron. Varför inte köpa en glass och ta en liten prommenad på lunchen och bara koppla bort stressen och alla måsten för en liten stund. Nu ser vi till att våren kommer och stannar tycker jag.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

4 kommentarer och åsikter:

Anneli sa...

Jag blir glad när jag läser det du skriver. För jag tänker efter och inser att NEJ, jag är inget offer, för då hade jag ju redan varit dör, eller ännu värre, kvar i mina föräldrars "vård".

Jag har ju faktiskt valt att gå min egen väg, hur jobbig den än är. Det är bara så lätt att glömma det ibland. Då är det bra med andras "svammel" som får en att nyktra till.

Du har helt rätt i att jag försöker att inte gömma det hemska just för att inte fastna i mörkret, att lyfta fram det är min väg ut i ljuset, ungefär.

Idag ska jag faktiskt gå ut och njuta av solen :).

Josefine sa...

jaaa solen skiner, äntligen äntligen, låt den stanna nu, ge oss mer energi!!

Sindarin sa...

Solen är lösningen på alla våra problem, den belyser och ger energi och dom vi inte kan hantera kan vi skicka iväg med en enkel biljett rätt in i solen så försvinner problemen för gott sedan =)

Anonym sa...

Underbart med solen!! Blir såå lycklig av den! =D

Nepp, inget jobb idag. Så skall passa på att njuta rejält av solen o se till att komma ut på en promenad! =D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.