Ont det gör ont

Så nu är Malawiakvariet på plats och när vi ändå var igång slängde vi även ihop sängramen i vardagsrummet så nu kan man säga att vi bor permanent där. Innan var det två madrasser på golvet. Ungarna blir särade på efter stambytet. Det känns som om vi behöver ett förvaringsrum under tiden.

Vardagsrummet blev faktiskt bättre än förväntat, en vägg känns tyvärr övermöblerad eftersom den nu rymmer TV-bänk, ett akvarium på 425 liter, en smal bokhylla samt DVD-samlingen. Man kan säga att i stort sett hela väggen är möblerad nu. I övrigt känns det som om det faktiskt fungerar som det är möblerat nu. Vi har dessutom TV i "sovrummet" nu (om det är bra eller dåligt vete fasen just nu faktiskt).

Vad är då medaljens baksida? Kroppen värker som aldrig förr. Det finns nog inte en kroppsdel som inte är sönderlyft efter helgens bravader. Jag säger som jag gjort innan, ska jag någonsin flytta igen är det flyttgubbar som gäller med tanke på vårt "lätta" möblemang. Det gör till och med ont när jag ligger just nu. Men fördelen i smärtdimman är att nu är de tyngsta flyttarna klara. När ungarna ska separeras ska bara en våningsäng monteras ner och en till loftsäng monteras ihop.

Fan jag kom just på att vitrinskåpet ihallen måste flyttas fram och tillbaka före och efter stambytet med. Varför i hela världen skaffade jag inte lätta möbler för?

5 kommentarer och åsikter:

Josefine sa...

Bra jobbat i helgen!
Lite träningsvärk skadar inte ska du se :)

Tack för fika och firrar !

Jag lovar att bli lite bättre på att komma och hälsa på!

Sindarin sa...

Du får ju komma och se hur vardagsrummet blev om inte annat Jossan =)

Josefine sa...

Absolut kommer jag göra det!Ni blir inte av med mig så lätt :)

Sindarin sa...

Bra där... vi ville faktiskt inte bli av med dig heller =)

Anonym sa...

TV i sovrummet är helt underbart ju!! =D
Vi hade det förut, men min käre sambo fick för sig att sälja den. Saknar den som fasen. Så svårt att somna utan TV om man är van vid att ha TV o somna till. =/

Jaa, men det du skriver är ju mkt bra o vettigt! =D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.