Blödigt värre

Det är bara att inse, jag drömmer lika skumma drömmar som sambon och dottern gör, även om mina inte innehåller regndansande Gollumar eller monsterormar, men dom lämnar efter sig en känsla av verklighet och är lagom skruvade ibland för att nämnas i samma andetag som damerna här ovan.

Jag drömde om en ungkarl som hur han än försökte aldrig fick till det med någon tjej. Han var inte ful och dejtade väl så ofta, men det klickade aldrig med någon. Till slut sökte han till en realityshow på TV där han under en tid skulle dejta 5 vackra kvinnor för att eventuellt hitta sin drömfru.

I drömmen fick vi följa dejterna med dessa gudomligt vackra fruntimmer men även följa med i hans off-set liv. Dejterna var sådär vackra och sagolika som dom bara kan vara på TV men ändå fastnade han inte riktigt för någon av tjejerna, visst kunde han glädjas tillsammans med var och en men det klickade aldrig.

Det riktiga glädjeämnet för honom var en blyg tjej vars uppgift var att hjälpa deltagarna med diverse saker under inspelningarna. Ungkarlen njöt av hennes sällskap men förstod aldrig riktigt att hon var The One.

TV-serien led mot sitt slut och finalen stod i en enorm katedral där han skulle gifta sig med en av deltagarna. När han stod framme vid altaret, omgiven av dessa 5 skönheter och skulle välja en av dem fick han en glimt av den blyga tjejen bland åskådarna och allt föll på plats, han insåg att det var hon som var hans drömtjej.

Han sprang ifrån altaret och drog med sig den blyga tjejen i farten. Via TV-kamerorna fick publiken följa jakten på ungkarlen genom katedralens alla irrgångar. Till slut fann dom sin tillflykt i ett litet kapell som höll på att renoveras. Mitt bland byggställningar och förvånade byggarbetare kom TV-teamet med präst och alla andra i släptåg ifatt dem och produktionsledaren började skälla ut ungkarlen efter noter. Han höjde bara sin hand för att få stopp på gormandet, föll på knä och förklarade sin kärlek för flickan.

Det hela slutade med att dom mitt ibland färgpytsar och verktyg gifte sig och TV-publiken fick sitt bröllop även om det inte riktigt blev som man först trott.

De kvinnliga deltagarna hittade även dom andra bifigurer i drömmen, men det är en helt annan historia.

11 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha växer det ut horn i pannan på dig idag oxå... ;) Kanske därifrån som huvudvärken kommer... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du kanske nickar för hårt typ headbangar... shakar loss lixom... :D Är jue Sweden Rock nu! :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Inte jag heller men jag headbangar till min musik här hemma... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Spräcker högtalarna så att jag slipper att höra grannarna... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då trycker jag på shoppingknappen! ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha har du knyckt min line va?! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vi är två mot en alltså... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Klart att vi måste hålla varandra om ryggen... :)

God morgon! Hur är det med huvud/humöret idag då?! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag ska väcka mig till liv i en dusch snart jag... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Måste ha kommit grus istället för vatten ur kranen... :D Hur känns det för dig?!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Måste ha blivit nåt fel på massagestrålarna alltså... :P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.