Ingen rubrik den här gången

Jag känner mig helt urlakad idag. Värmen har gjort sitt, vi fick även avverkat förrådet och halva hinderbanan är omhändertagen och det har nog med gjort sitt. Sist men inte minst är jag helt emotionellt färdig efter förmiddagens urladdning vilket definitivt gjort sitt med.

Vissa människor tar en öl för att döva sin smärta, andra knullar så att hjärnan spricker. Vissa vräker i sig onyttig mat eller godis. Ytterligare någon umgås med sina vänner. Själv kan jag inte riktigt komma på hur jag hanterat min egen smärta genom tiderna eller hur jag ska göra just nu heller för den delen. Förmodligen har jag tröstat mig med godis men jag ska stå fast vid mitt beslut och undvika sockret. Ett varmt bad hjälpte inte mer än att mjuka upp musklerna men inombords pågår en storm utan dess like.

Ibland är tårarna nära, riktigt nära, så nära att de nästan syns... men bara nästan.

Jag tror att jag ska krypa ner under mitt täcke och låta sömnen svepa med sig min kropp till ställen där ingenting är som man tror. Där ingen har förväntningar på en och där överraskningar väntar runt varenda knut.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?
Ännu ett bra sätt att öka bloggens besökare

8 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är du med vännen! En go offa... :)

Tror att det är bra för dig att du skriver av dig... du är jue bra med språket oxå... Sen blir man jue alltid trött av det... Gått å även släppa ut det med tårar... Renande på nåt vis...

Men glöm inte vatten sen... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Gått = GOTT! :D

Haha värmeslag här banne mig!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har härdsmälta där uppe tror jag... :D Jag är inte gjord för denna värmen... Så för min del blir det ovanpå täcket igen sen... Å tvättstugan får det nog lov att bli snart oxå... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske på vintern då om man får gå med rumpan bar... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja tänk att bli blå där å få köldskador... Livet typ slut utan dom delarna... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag får väl tjöta till vintern på dig att sätta på dig mer kläder... som jag tjötar om att dricka mer vatten nu... :P Natti natti på dig stora huvudstaden å sov så gott! :) Pussa tanten från mig!

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Sov sött.

Rosy Red sa...

Hur är det? Varför så ledsen idag? Blir ledsen av att höra att du, min styrka, inte mår bra! Tänker på dig, hör av dig om du vill prata.

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.