Viktiga mål

Som jag skrev innan gick jag ner 400 gr förra veckan, det innebär att jag faktiskt bara har halvkilot kvar till det som var mitt första delmål när jag bestämde mig för att gå ner i vikt tidigare i våras.

Jag har fnulat på det fram och tillbaka och slutligen kommit fram till att jag ska fortsätta neråt. Den här gången siktar jag in mig på mindre delmål dock, ett par kilo åt gången tills jag landar på en ny trivselvikt.

Måste bara balansera det bra så att inte tanten försvinner på kuppen med, hon har en tendens att krympa lite hon med vilket är lite mindre bra. Smalmat på luncherna och hennes mat på kvällarna är nog en bra avvägning.

28 kommentarer och åsikter:

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Svar: Men vet du vad, jag uppskattar otroligt mycket att du försöker sätta dig in i situationen och försöker känna hur det skulle kännas, för det betyder att jag har lyckats! Det är precis det som är meningen med hela bloggen. Att ni som läser ska försöka sätta er in hur det kan vara om inte benen fungerar och hur det kan vara att inte ha en fungerande kropp.

Så jag vill säga TACK för att du försöker förstå och TACK för dina kommentarer som alltid gör mig lika glad!

Kram

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Svar: Haha! Så sant som det är skrivet min vän, så sant.

Jag hoppas att du följer med mig på onsdag när förändringarna sker? ;D

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Hujeda mig så roligt, då vet jag att jag i allafall har en vän med mig. :P
Jag tror faktiskt att du är min mest stabila och trogna läsare, så det kan du känna dig otroligt stolt över :P

Hur leker livet i.. *censur för jag vet inte vart du bor*

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Sv: Jag känner till detta mycket väl då min man är ifrån Stockholm, Haninge. Im down with the områden så att säga. Nej nu ljög jag, jag vet vart globen ligger, vart kungen bor och vart Palme blev skjuten, annars är mina kunskaper om vår huvudstad och dess geografi liten.

Oj oj, själv är jag på jobbet för första gången på över en månad. Jag blir lika paff varje gång det ringer :S

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Sv: Jag *paus* Ska helt ärligt säga att jag vet inte. Mina föräldrar, som jag jobbar med är inte på plats, så allt ansvar ligger på mig och jag har noll koll på vad som ligger inne och vad som ska ut osv. Jag känner mig precis som en datatekniker som gick ut skolan 89, varit sjukskriven i tio år och inte vet va windows är. Förstår du då? :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha har vi lika bra (inte dåligt) minne oxå... ;)

Goood mooorgooon huvudstaden!! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Allt väl med kropp å knopp idag?! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja då vet du väl att du lever som sagt var... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Huah kan inte fatta hur någon kan äta ett reningsorgan lixom... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då är det nog klart bättre med ditt vatten från tvättstugan... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Än en gång är vi rörande överens... :)
Har blandat mitt "pulver" nu till fluff... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja glöm nu för sjutton inte bort det så du får ont i knoppen... Det vore jue droppen... Så drick vatten till oxå... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja stressa nu inte vännen för det är inte bra... Ska skutta in i duschen snart jag å ge mig ut på dagens äventyr... :) Tror inte tanten din gillar om du kastar hjärtan på chefen heller... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Klart att jag har... :D Jobba med dig nu!! ;)

Kom ihåg att jag ser dig... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kom ihåg att jag är stooor å staaark... Ja i alla fall liiiten å staaark... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja passa dig så att inte ditt huvud rullar nu hihi... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja börja nu inte prata franska med mig oxå för då hänger jag inte med... Det enda jag kan på ett ungefär är nöff... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är jue en ramsa på svenska som låter som franska... Nu har jag naturligtvis glömt den... Kanske för att den handlar om rajtantajtan... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har semester på mitt kontor jag... :D
Äta gröt med träslev i boa nånting... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du blev inget klokare med andra ord... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nej för nu jobbar du jue inte ordentligt... Tänk på pumpen! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Säger jue att jag ser allt... :P Akta så att du inte åker på pumpen lixom... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Spiller du ut vattnet nu?! ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du hade jue gjort ditt på den fronten sa du jue... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis för du har jue fixat det där även för mig jue... Där kan vi snacka om teamwork... :D

Han borde jue inte ha ramlat å blivit blöt i alla fall tycker man... Är det därifrån dopet med vatten kommer tro?! :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Johannes döparen ja... där vill man nog inte doppa som sagt var... :P Ska ta mig min dusch nu tror jag innan jag sitter fastklistrad totalt vid denna stolen... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag gör det för din skull så att du får jobba lite... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Alldeles för snäll för mitt eget bästa lixom... :D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.