Grannjävlar

Seriöst... jag har precis kommit på något värre än finnkaraoke på båtarna... det är när mina grannar nödvändigtvis måste använda sina mikrofoner för att bevisa för hela grannskapet att dom inte kan träffa en endaste ton rätt.

Undrar om det inte finns en achivement för att missa varenda ton? Då vann dom just den. Dom sjunger så falskt att man inte ens kan gissa sig till låtarna längre. Mer sprit till hooden innan jag slår ihjäl någon. Jag vill ju förvisso inte åka dit för att ha tagit någon av daga... men jag räknas nog till någon jag med.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

17 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då är det ingen hinderbana hemma längre då... Bra om inte tanten snubblar å slår sig menar jag... ;)

Haha är mina grannar å hälsar på dina grannar tro... Lugnt å skönt här för en gångs skull! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha låt grannen snubbla på det hela istället för på tungan så blir det nog tyst snart ska du se... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Risken finns men bättre än en plats i Nybroviken... :D

2009-06-20 @ 16:49:00

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Drar du ner till källaren så får du väl i alla fall vila öronen om inte annat... Om dom inte är som mina grannar som hörs ända ner dit... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ta mitt recept å sätt på hårdrock på hög volym annars... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Att dom bara orkar... Lås in dom där istället! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har hunnit filura ut en hel del med dom grannarna som jag har... Alla mina tomma äggkartonger tror jag att jag ska ljudisolera med... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja det är bäst så att ni inte ryker ihop igen nu... ;) Menar vi ska jue se till så att du får dig din teve... å jag min badanka... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det var väl för väl det... Kan bli många turer till fabror doktorn annars... Ja för den som vågar det då förstås... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Springer du in i garderoben å gömmer dig eller... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är du inte klar än?! ;) Bäst att lägga på en rem nu... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du gömde dig jue för mig å grannen... :D Se hur det gick lixom... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Akta dig då så du inte både får ris... å pisk med remmen... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Blev det fart på dig igen nu då tro?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Min städpaus är oxå slut nu... Tror att jag ska ta en matpaus istället... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Här är jag mätt i maggen igen... :P Hoppas tanten kommit hem så du inte svultit ihjäl... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag ska dra till New Amsterdam klockan 22,45 jag... på sexan... :) Sen nanna har jag tänkt mig...

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.