Hur jag mår?

Jag har fått frågan ett par dagar så jag tänkte att jag kanske skulle förära svaret ett alldeles eget inlägg. Det är inte en fråga som jag enkelt kan svara bra eller dåligt på. Det finns så många fler bottnar än så.

Det är inte helt omöjligt att jag kommer att vakna upp med en gigantisk bula i Kansas tillsammans med Dorothy och inse att världen åter är simpelt svart och vit. Men om så inte skulle vara fallet kan det behövas en annan teori att ta till som backup.

Man skulle kunna säga att jag känner mig lite som nyförlöst in i en värld som verkar bekant men ändå galet skev. Ett annat sätt att beskriva det är att jag blivit berövad min oskuldsfulla syn på omgivningen. Jag har en längre tid mött nya sidor hos människor, ofta mörka sådana, som ibland blivit så framträdande att dom satt själva människan i ett helt nytt ljus. För att inte tala om förhållningssättet gentemot densamme.

Jag har brytt mig när jag inte längre borde gjort det. Jag har blivit ombedd att fara och flyga på grund av att mina åsikter inte passat för dagen och ändå har jag fortsatt att bry mig. Man skulle helt enkelt kunna sammanfatta det som att jag brytt mig mer än vad som varit hälsosamt för mig själv. Jag är en problemmagnet som drar till mig bekymmer helt enkelt. I brist på egna drar jag till mig andras.

Tack för era ärliga omsorger, men oroa er inte, jag överlever. Bara lite mer luttrad och misstänksam eftersom dom mörka sidorna kommer när man minst anar det. En del av er kommer att fortsätta med på färden efter tunneln, andra kommer välja att kliva av här. Någon enstaka får rött kort och blir lämnad på stationen när tåget går på grund av tidigare "bedrifter".

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

29 kommentarer och åsikter:

Livsstilsbruden sa...

Man ska finnas där för andra, absolut. Men jag har samma problem som du - jag vill finnas där för alla. Samtidigt vill jag gärna kunna lösa deras problem, även problem som jag inte kan lösa.
Man ska vara tillgänglig för sina vänner, men man ska inte ha deras problem bara för att man finns där för mycket.
Den viktigaste personen i ditt liv är du själv, för utan dig existerar ingen annan för dig. Så glöm inte dig själv på vägen

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Goood mooorgooon! :)

Man slutas aldrig att förvånas över människor... Jag är väldigt försiktig nu för tiden mot vad jag har varit... Sen har jag även satt ner foten lite när det gäller så kallade vänner som bara tar å inte ger... Man märker jue då vilka som är kvar å verkligen är ens vänner... Även ger positiv energi tebax...

Jisses va det regnar här... skulle kunna ha med mig en badanka ut... ;P

Hälsa The Evil å ha en fin midsommar på er!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag är rätt bra på att se igenom sådant... Men ibland blir man som sagt var lurad... Det gäller att gå på magkänslan... Farligt när man börjar att stänga av som jag gjort för att man inte orkar bli sårad igen...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis för annars är det jue som att den andra sidan vinner ändå... Å det tillåter jag jue inte... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Russin är gott! :P Haha eller menar du gamla skrynkliga gubbs?! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha jaha! Tror nog att du får byta ut det mot en nöt... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tycker allt att dom är godare än russin... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Där sa du nåt... Ombyte förnöjer jue... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Russin ger massor av energi... Åh torkad frukt som är sååå gott! :P Ett russin ska jag bli sen dock när det är dax för spaduschen... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Undrar om jag ska ta den inne eller ute idag... :P

Anonym sa...

Du kanske har skrivit det någonstans eller så vill du hålla det för dig själv men av någon anledning blev jag just väldigt nyfiken på vad du jobbar med?

Kram

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tror inte att någon ens sticker ut nästippen i det här vädret om dom inte måste... :P

Anonym sa...

Ah, ok. Coolt!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tänkte inte på det... :D Jag kanske skulle öppna biltvätt på samma gång... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tänk vad mycket som jag kunde shoppa för dom pengarna sen... ;D

Skulle nog räcka till en teve oxå... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Perfekt jue... snacka om teamwork igen lixom... :) Ska bara äta lite först så att jag får mer energi... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Karl-Alfred... :D in med spenat... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Förstod allt det... Men tänkte på att jag behövde mycket energi för att tvätta en massa bilar... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är du oxå blond?! ;) Jag har annars en förmåga att tänka hälften å skriva hälften... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Menar du som att se om du kan läsa mellan raderna... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Javisst ja det är jue jag som är tankeläsaren här... :) Fast kanske inte just i det här fallet då... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Typ... lite virrig som vanligt med andra ord... Kanske blir så när man varit på andra sidan... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Alltid bra när jag har något att skylla på... ;) Nu talar jag klarspråk i alla fall: duschaaar!! :P (så kan du få jobba liiite oxå)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vad fan vad snabb du var... Hann jue inte ens av stolen... :D

Kod: troseye!! *haha*

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det var koden för att kommentera som jag tyckte var kul... :)

Tog dock duschen inne så jag såg inga fula fiskar... inte ens silver eller guldiskar... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tyckte jue att det passade bra in i sammanhanget lixom... Gubbar som glor på lättklädda flickor... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja eller oxå så är det någon som har koll på vad vi har för oss... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

datorn hjälper mig att uttrycka mig med andra ord... :D

Nu kidnappar mamsen mig!! *vinkar* Ha en bra dag!

Den där Stormen och hennes paraply.. sa...

Livet. Livet min vän.


Smärta är oundvikligt, lidande valfritt. Välj alltid bort energivampyrer och sådant som inte ger dig något.

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.