10 underliga fakta om mig

Jag är ju nyfiken på er och ni bara måste undra massor om mig med så jag tänkte bjuda er på några annorlunda fakta om mig, en del vet en del av er redan men det kanske kommer en och annan nyhet för någon annan. Så här kommer dom helt utan inbördes rangordning.

  1. Jag har döda gnagare i frysen (nej det är inga AIK:are även om mitt Djurgårdshjärta ser på dom med ett elakt flin)
  2. Jag har två döda fiskar i frysen (dom var speciella för barnen och skulle begravas när våren kom... förra året) =)
  3. Det bor en katt hos mig som bara kan säga Nej
  4. I mitt badrum bor det för närvarande två ormar och något hundratal (minst) räkor.
  5. Mina planer på att bli diktator (länkar finns här, här, här, här och här gick om stöpet tack vare någons brist på tro i mig som elak ledare. Trots det så smider jag bra planer ur samhällsekonomiska perspektiv. Jag kanske låter er ta del av just dom funderingarna en annan dag =P
  6. Trots min charmerande person har jag aldrig varit inbjuden på bal på slottet... något säger mig att man måste vara kärring och ha glasskor... och det är ju något jag INTE är... eller hur Rosy? ;-)
  7. I många år hade jag ett diskställ för 2-3000 spänn i form av en aldrig inkopplad diskmaskin
  8. Jag har spelat på samma scen som Martin Eriksson... ja det var ju på den tiden han var trummis och inte kallade sig för E-Type
  9. Jag har faktiskt aldrig blivit exponerad för droger, trots att jag växt upp och bott i "hood"områden i hela mitt liv
  10. Som barn vann jag en "bit-tävling", man får anse att motståndaren gav sig när hennes mamma tog henne till akuten för att lappa ihop hålet i pannan.

Det här var en ögonblicksbild av mig, här och nu så närsomhelst kan någon av punkterna förändras eller någon annan ta dess plats.

Nu skulle jag vilja veta mer om er... därför utmanar jag Cat, Rosy Red, Alabama, Anneli och Jossan att dela med sig av deras lite mer annorlunda egenheter.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

10 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag var nog inte så vaken jag heller när jag skrev att det var på sexan fast det var på trean... :) Tur att du har din tant som tar tag i saker å ting... ;) Å är inte haspen på så är det jue bara att kliva in å stänga av ljudet...

Renée sa...

hahha ;P

Livsstilsbruden sa...

Haha ja underliga fakta var det allt haha!

Imorgon börjar sockeravvänjningen. Är du redo? Känner du dig peppad?

Cat sa...

Ohh!! Skojj! =D
Skall anta utmaningen så fort jag hinner.. Nu ska jag snart sticka till jobbet o måste duscha innan. =/
Men är hemma ikväll igen!!! =D

Kraaaam på dig vännen!! =)

Rosy Red sa...

Ok, klar!

Cat sa...

Håller på med utmaningen nu vännen! ;D
Blev så sent igår. Så jag orkade inte. =(

Kraam!

Cat sa...

Hehe! Gubben vars bil o staket jag körde in i?? =P
Han blev faktiskt inte arg.. Det vart inga märken på bilen tack o lov. =)
Jäkla oflyt att köra in i hans grejer båda gångerna.. Kunde ju tagit grannens bil istället liksom. =P

Cat sa...

Hehe!! Precis! Det är ju jag i ett nötskal liksom.. =P KlantCat u know! ;D

Bläääh! Jag vill INTE jobba idag.. Rädda mig!

Cat sa...

Det känns faktiskt mer lockande än att sticka o jobba idag.. =P
Är inte alls sugen på jobb..

Cat sa...

Hahaha!!! Du är knäpp du vännen! ;D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.