Jag är ämnad att bli något större

Jag har funderat lite och kommit fram till att kroppsbyggande stridsvagnsförare inte är något egentligt framtidsyrke så jag har ställt in siktet på något större... Jag ska bli statschef.

Frågan är bara vilken sort.

Statsministrar är ju mer eller mindre folkvalda, men tyvärr också ganska mesiga eftersom dom har en uppsjö av människor dom måste hålla sig väl till om dom inte ska bli utbytta och sluta som ambassadör i Dafur eller någon annan gudsförgäten plats. En fördel är dock att man kan samla ihop en hel del cash och en herrgård att pensionera sig i om man lyckas hoppa över planet till Dafur.

Presidenter är ocksa folkvalda men lite coolare eftersom dom vet var alla massförstörelsevapnen ligger undanstashade, men dom lider egentligen av samma problem som statsministrarna, om dom inte har brun tunga så slutar dom sina dagar i ett träsk någonstans.

Kung är en schysst titel, dessvärre är dagens kungar tandlösa eftersom den enda egentliga makt dom besitter är vilket vin som ska serveras till fasanen och eftersom jag inte dricker vin kan det bli ett litet problem där. Kungar har däremot en jäkligt schysst lön i förhållande till arbetsinsatsen. Tyvärr kan man inte längre bli kung genom att spöa skiten ur sin föregångare utan man måste vara rätt pippad sedan minst tre generationer tillbaka. Dessutom måste kungen be statsministern om lov för att få byta färg på tapeterna.

Kejsare är historiskt sett den coolaste titeln och hamnar hierarkiskt under gud, vilket får anses som en hyfsad placering. Tyvärr finns det inte längre .plats för några kejsare i ett modernt samhälle.

Diktator blir man genom att vinna leken Herren på täppan och sedan inte släppa ifrån sig titeln. Diktatorn har oinskränkt makt och militären lyder hans minsta vink så diktatorn är nog den coolaste av alla moderna statschefer. Diktatorns underlydande är dessutom ofta obildade nog att inte fatta att han rumppippar dom och åderlåter landet på dess tillgångar. Skulle man bli avsatt slutar man oftast sina dagar på någon semesterort med beväpnade vakter som ser till att ingen skadar en med. Diktatorer blir även ihågkomna i historieböckerna.

Diktator får det nog bli. En tanke kan ju vara att bli statsminister eller president först och sedan spöa skiten ur oppositionen och övergå till diktatur.

Jag ska bli diktator när jag blir stor!

45 kommentarer och åsikter:

spiderchick sa...

haha det vore klockrent om hon koppade det inlägget också =)

spiderchick sa...

jo... det är ju skönt att jag faktiskt kan bevisa att mina inlägg skrivs före henne =)

Cat sa...

Godmorgon!!

Hehe, du har skaplig beslutsångest över vad du vill bli när du blir stor eller? =P

Inga problem.. Jag är van vid höjda ribbor du! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Meeen du är jue på väg att bli mindre jue... :D

God morgon!
Just nu rätt så lugn medans jag vaknar till liv... Men det blir allt snart en tur ut i köket säger min magge... ;P

Cat sa...

Haha!! Ahaa..okej.. =P
Då är jag med! ;) *blond & norsk* =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Mmm insida vs utsida... kropp vs knopp... Vad kommer att bli stort tro... :D

Cat sa...

Ah! Okej! Va bra.. då skall jag tagga ner lite till en början.. Men sen jävlar!! =P
Haha!!

Cat sa...

Haha!!! Jadu...bra tanke där.. Men det är sånt som märks framöver!! =P
Tvivlare skall vi göra oss av med minsann!

Alisa sa...

Åh okej!:) Ska kiak efter den boken!:) Wow tusen tack för tipsen och skulle vara kanon om du återkom med mer!:)

Cat sa...

Hehe! Precis!! Och jag!!! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vad ska han dikta då då tro?! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jaaa gratis bananer till mig!! ;P

Cat sa...

Haha! Awwh! Tack!! =D
Yepp..går ju inte att bara en är bäst liksom! Hehe!

Hehe, japp...det var väl lite intressant? ;) Eller inte. =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ps. Du vet väl att en WoW-patch släpps idag?! :)

Cat sa...

HAHAHAHA!!!!! =D

Alisa sa...

hehe det ska jag göra:D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Skicka någon som är snabb för dom får inte vara brunprickiga... :P

Cat sa...

Haha!! Ajjemen!! =P
Här är tjejen som gillar snusk..höhö!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Menar du bananflugor för dom är hemska... :D Annars tycker jag att det är en utomordentlig idé! Du blir nog bra som diktator... ;)

Cat sa...

Hehe!! Jaså du hade redan upptäckt det ja! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har ätit min fluff nu så nu är jag slagfärdig... ;)

Cat sa...

Hehe!! Okej.. O jag som försökt dölja det så bra.. Huuur kunde jag misslyckas?

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag ska nog ta den där berömda duschen snart jag... ;)

Cat sa...

Haha! det måste nog vara så alltså! =P

Cat sa...

Haha! Japp! Helt klart.. Och vi kommer rocka helt galet!!! Hell yeah! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har du fulla munnen i pulver eller?! :D
Glömde du vatten kanske... ;)

Cat sa...

Yeeyyh! =)
Vill bli frisk. =( Jobbigt o rocka med rinnande näsa. Buäääh!

Alisa sa...

Wow, det var inte lite boktips!:) Tusen tack verkligen!:D
Nu jävlar ska en bokhylla köpas in och fyllas på!:)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Inte muttra när solen skiner ute!! :P

Cat sa...

Nej...vind kan ju inte va bra mot förkylning.. eller tror du det? =)

Cat sa...

Hmm... Jag har faktiskt inte en aning.. =P
Du som är så smart.. Kom på någe bra! =D

Cat sa...

Hahaha!! Du är knäpp.. =D
Fast på ett bra sätt! ;)
O man måste nog va lite knas för att kunna leva i denna värld! =P

Cat sa...

Det kan jag ju faktiskt hålla med dig om! =)

Cat sa...

Hehe! Usch ja.. Jag är helt sanslöst förkyld.. O det kom så plötsligt.. Kände lite igår morse, sen blev det bättre under dagen. På kvällen blev det mkt värre o nu går det utför.. Hehe!

Cat sa...

Haha!! Kanske inte just nu.. =P Är mest sugen på en stor kopp té tror jag! =D Eller ett bloss kanske..

Vet nåt som jag definitivt INTE är sugen på iaf.. förkylning. =/

Cat sa...

Hehe! Jo, röka är jättedåligt. Jag försöker få med sambon på att sluta.. Men han är svårövertalad. Så får väl helt enkelt försöka själv.. och införa rökförbud här hemma! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag får väl lov att vara ute i solen för dig med då... :P

Cat sa...

Japp!! =D Det ska han minsann få göra! Men jag tycker det är dags för honom att sluta. Han har rökt i 20 år. =(

Cat sa...

Borde nog göra det! =P Skrämma upp honom lite.. Det är så korkat att vi håller på med skiten.. =P
En cigarett är en pinne med glöd i den ena änden och en idiot i den andra..typ!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag kan gymma för dig oxå... Å nu äter du dundergröt... :P Sen shoppar jag jue lite oxå förstås... ;)

Cat sa...

Hahaha!!! Det var bättre ja! Och håller med dig även där! =P

Cat sa...

Hehe! Japp! Helt sanslöst! ;)

Cat sa...

Ja, jag tror nästan det är därför alltså! Trollkarlen Sindarin och Catten i Hatten.. Haha! Passande ju.. Du kan trolla fram mig ur en hatt..kanske!

Cat sa...

Haha!! Det tror jag säkert att du kan! =D
Så länge du inte trollar bort mig så är jag nöjd! =P

Cat sa...

Suck... blogg.se har ballat ur.. =(

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.