Otrohet

Jag har skrivit om det här med otrohet förr men ja tänker göra det igen.

Få saker irriterar mig som när människor motiverar varför dom kan eller ska vara otrogna mot sin parter bara för att han eller hon minsann var det först så nu ska den jäveln få känna hur det känns.

Var ärlig istället och erkänn, du har spanat in någon utanför den äktenskapliga sängkammarn och bara vill ha ett svepskäl för att få sätta på den. Alla andra skäl är just svepskäl. Handlingen i sig blir inte vackrare men du är åtmistone ärlig mot dig själv och omgivningen och jag lovar att har du det minsta lilla uns av värdighet i din kropp kommer du att inse att det inte var värt ångesten efteråt, oavsett hur du lyckas motivera det inför dig själv. Visst får du lite sex med någon annan än din partner men till vilket pris? Ångesten sitter i ett bra tag... jag dras fortfarande min 20+ år gamla ångest över hur jag har behandlat en del människor som förtjänade betydligt bättre än mig och mina moraliska värderingar som ung.

Om relationen är så fucked up att sex med andra lockar på allvar är det nog bättre att ta itu med de verkliga problemen innan du kryper ner under lakanen med någon annan, det är mest rättvist mot alla inblandade parter.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

6 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja nu när du vet så har jag jue en sak till att skylla på varför jag är som jag är... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja många säger det faktiskt... :) Man får nog en annan syn på saker å ting när man har varit på andra sidan å vänt...

Så otrohet går inte hem här... :S

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ha det så skoj på innebandyn! :)

E. sa...

Mycket klokt, mycket mycket klokt.

Tack snälla! Jag är dock ambivalent gällande det där med smärtan, det ger mycket även det.

Cat sa...

Ärlighet varar längst. Det är mycket bättre att vara ärlig o säga som det är istället för att förstöra och såra folk.
Jag personligen skulle aldrig kunna vara otrogen. Är ärligheten själv.
Mycket bra skrivet också vännen! =)

O så ville jag bara säga att du har fått en award av mig.. =)

Bastardo sa...

Intressant, Det ligger mycket i det du skriver. Fast jag har ett par andra alternativa tankar kring det där, eller till en del av det där rättare sagt.. Det ska jag nog fördjupa mig i. Måste bara se till att lösenordskoda bloggen för frugan först...

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.