Intressanta och roliga bloggar

Idag har jag skapat en liten mix åt er med intressanta och roliga bloggar. En del av dom är rena vardagsbetraktelser andra bara rent ordbajseri men det dom har gemensamt är att dom ofta är skrivna med en stor portion humor och en glimtjävel i ögonvrån.

Slit dom med hälsa gott folk.

Edit: Givetvis finns det betydligt fler bloggar som jag läser regelbundet men idag puffar jag för dom med glimten i ögat.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

20 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Lika bra att vi ber att brandkåren kommer oxå ifall hon är on fire av sin feber... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hon är nog totalt Lost ska du se... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag tror hon tog dig på orden förrut å studerar noga nu... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Med åldern kommer jue erfarenheten å visdomen heter det jue... Hon kanske måste få lära av sina egna misstag... Verkar jue inte som att hon lyssnar så bra på oss... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Med åldern kommer jue erfarenheten å visdomen heter det jue... Hon kanske måste få lära av sina egna misstag... Verkar jue inte som att hon lyssnar så bra på oss... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha kan kanske ligga något i det... Hur var du nu igen med att leva sitt eget liv som jag sa... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Om jag ska vara ärlig så har jag fullt upp med mitt eget liv å att försöka hålla ordning på mig... :D Men här är det jue bara jag som muttrar efter mig själv... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du menar väl aldrig det att få in dig å catten på bättre tankar... ;)

Jag har jue ingen trädgård haha... inte ens en balle! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hon har jue två stycken hon... En som hon sitter på ute i solen... å en som jag tror hon sitter mer på inne om man säger så... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kom på att det är nog tre stycken förresten... finns en leksak oxå... ;) Tror dock inte att han protesterar nämvärt... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Vaknar hon inte nu så vaknar hon aldrig!! :D

For the record: balle = balkong... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hinner du med å jobba över huvud taget när vi två blondiner härjar med dig?! :D Visserligen kör vi tydligen i skift nu då... ;)

Cat sa...

Åhhh!! Va du är söt!! =D Såg bloggmixen!! =)

Sorry jag försvann.. Har suttit i tele i 3 timmar.. =P Snackar inte ofta med syrran.. Men idag så!! =D

Sv: Hehe! Du har väl lärt känna mig såpass bra nu så du inte blir förvånad alls längre! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Så du menar att hon praktiserar det hela just nu... därför som hon inte är anträffbar... ;)

Jag hinner jue knappt med jag... Men så lever jue min arm sitt eget liv oxå... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tror hon är här å kikar nu... annars är det någon annan från den mörka hålan Motala... :D

Cat sa...

Hehe! Jag har läst lite vad ni skrivit om mig.. O shit va jag garvade.. =P
Men du vet.. Jag går in hårt för det här.. Har suttit på ballen o lekt kukolog i flera timmar! ;)

Cat sa...

Haha! Jaa sorry.. Det bara blev så.. Den bara stod där liksom.. O hann inte varken skriva eller ringa nån.. Det var bara att köra på.. Inspektera för fullt.. Och jag har lärt mig sååå mycket så du anar inte! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hon blev nog orolig när vi hotade med att ringa 112... ;) Hon går jue inte ens till Apoteket tvärsöver gatan lixom... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha säg som det är... du klarar inte av oss bägge på samma gång... ;)

Kanske rädd för att bli undersökt själv... :D

Porrhönan sa...

Nejje...lämnar du oss nu..? =(
Kommer du tillbaka sen? =D

Ha det kanon så länge!

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.