Undrar om det verkligen är en bra fredag

Jag är på skitskumt humör idag. Huvudet är fullt av tankar som snurrar och mal på.

Jag började morgonen med en olustkänsla som jag inte kunde sätta fingret på. Vred och vände på den för att försöka klä den i ord. En tanke leder till en annan och helt plötsligt funderar jag på en helt annan människas bekymmer, utan att få någon egentlig kläm på dem heller.

Och min egen olustkänsla sitter kvar.

Hyfsat sen på väg till jobbet funderade jag faktiskt på att vända om och gå tillbaka hem och krypa ner under täcket igen, men det går ju inte. Måste jobba och förtjäna mitt bidrag.

Som sagt, jag känner mig jäkligt skum idag.

Innan jag fortsätter min något sena färd mot arbete och dusch tänkte jag lämna er kära läsare med en fundering och kanske även en utmaning om ni väljer att ta den.

Tänk över tillvaron och rannsaka dig själv, är du där du vill vara eller känner du att du vill ha ut något mer av livet?
Om du inte känner att du får ut det du egentligen vill ha av livet, vad är det då som fattas? Vad skulle "öka värdet" på din egen tillvaro och hur kan du uppnå det?

Ibland kämpar vi mot ouppnåeliga mål bara för att det förväntas av oss och glömmer bort att kämpa för dom som faktiskt får oss att må bra. Jag vet att flera av er har drömmar ni inte tror att ni kan uppnå på grund av det ena eller andra. Men vem sätter egentligen era begränsningar - ni själva eller era omgivningar?

Life's to short to settle for second best.

Yet another screwed thought from a warped mind.

75 kommentarer och åsikter:

blondiie sa...

sånt är skitjobbigt när man har en olustkänsla utanatt veta varför, hoppsa detinte besannas dåååå

Cat sa...

Jag är inte nöjd med livet som det är. Nånting fattas. Livet måste vara mer än detta. Nånting större, mer värdefullt.
Har sagt det förut.. men detta materiella liv som vi faktiskt lever..det är så sjukt. Vill inte leva så här..

O det ang begränsningar.. Där är det självklart jag själv som sätter dem. Jag kan göra precis vad jag vill, när jag vill. Men det gäller att våga ta steget..

Cat sa...

Och träligt att du är på skumt humör.. =( Jobbigt med alla tankar som snurrar runt.
Hoppas det blir lite bättre under dagen vännen!

Cat sa...

Hehe! Jo, förstod att jag var en av dem du syftade på! ;)
Det finns egentligen inga hinder alls. Jag kan verkligen förverkliga det.. Men som sagt.. Våga ta steget.. Det är där det sabbas.. Vågar man lämna det liv man har idag för ett liv som kanske gör en lycklig ett tag.. Och sen inser man vad man gått miste om..

Cat sa...

Nej, det gör det ju inte. Men min tanke är att sälja allt jag äger.. Och ångrar man sig sen så står man där på ruta 1 igen.. Måste väga fördelarna mot nackdelarna och se vad som är bäst.

Och se vad sambon säger om det hela! =P

Cat sa...

Hehe!! Nej, det har du ju helt rätt i..
Men grejen är att båda egentligen vill göra detta.
Bo i en hydda nånstans i världen och bara vara.. Klara oss själva. Utan materiella ting, utan att bli styrd av sjuka lagar. Utan att bli kollade vad man än gör.
Men vi får väl se. Det är så mycket vi vill. Och livet är för kort. Kanske får bli i nästa liv! =)

Cat sa...

Jo, det är ju ett alternativ.. =)
Fast vår tanke var att ha så mkt pengar med oss som möjligt dit vi ska och hjälpa utsatta djur osv. =)
Men som sagt.. vi får se.. Får fundera på det! På samma gång vill vi ju renovera huset och leva kvar i det materiella. Jävla dubbelmoral. =P

Cat sa...

Hehe! Du har svar på allt du!! ;)
Bra det också iofs.. =)

Btw.. Är DU nöjd med tillvaron? Saknar du något i livet?

Cat sa...

Hehe! ;)

Okej. Usch. Det är så tråkigt att känna så som du gör idag och inte veta vad det beror på. Man blir ju precis tokig. Iaf jag. Gick sjukskriven i ett halvår pga depression. Men jag har inte en aning om vad som tyngde mig. Vet inte än idag.
Jo det är klart.

Cat sa...

Rätt inställning! =) Det blir så mycket lättare om man försöker tänka så. Inte för jag gör det alla gånger, men har försökt iaf! =P

Hehe! Kan det vara så enkelt??

Cat sa...

Hehe!! Jaa, det har du! Och det skall du ha också! =D Varje gång jag får kommentar från dig så blir jag glad. Och det är ju helt fantastiskt! =) Så det kanske var så enkelt! =)

Cat sa...

Awwh!! =) Kul att höra! Och japp.. Jag är en mycket sjuk människa.. Men du vet.. Varför vara frisk i en sjuk värld? ;)

Cat sa...

Hehe! Precis! =P

På tal om nåt helt annat:
Nu har forskarna kommit på varför män som ligger på rygg snarkar...
Det beror på att pungen ramlar ner över rövhålet och täpper till ventialtionen.....

Cat sa...

Jag snarkar inte! ;)
Men de brudar som gör det har väl för stora läppar som täpper till hålen eller nåt då. =P En bullfitta som jäser på natten kanske?

Cat sa...

HAHAHAHAHA!!! =P
Kanske bäst att inget säga! ;) Behöver ju inte vara så för alla iofs. Din pung kanske är så stor så den täpper till även på henne. =P

Cat sa...

Hehehe! Det vet du bättre än jag! ;)

Cat sa...

Hehe!! Okej! Då stryker vi det.. Då är det nåt annat som orsakar snarkningarna! =P

Cat sa...

Hmm.. vet inte. =P Man skulle kanske bli snarkolog.. Gå till botten med det där..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det var jue därför som det var tvunget till att gå fort... ;)

Tycker att det kommer kloka tankar från ett klokt huvud när det gäller dig jag... :) Hoppas att du kan sätta fingret på olustkänslan så att det släpper!

Cat sa...

Haha! Jaa jag tror det med.. Frågan är bara vilken typ av "olog" jag skall bli.
Finns ju så mycket intressant att välja mellan! =)

Cat sa...

Jo, man kan ju det.. hmm.. Jag får helt enkelt fundera ut vad som intresserar mig mest här i världen.. =)

Cat sa...

Haha!! Sant! Det var lätt.. Men det finns väl.. Jag vill vara nåt som ingen annan är.. Nåt unikt!! =)

Cat sa...

Haha! Det är ju inget spännande.. Jag är ju redan expert på mig själv.. =P O vill inte forska om mig själv för jag är ganska så tråkig o ointressant. =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det kanske går hand i hand det där... :)
Snart får du ett aha-moment ska du se! :)

Cat sa...

Japp! Så får det bli! =) Forskar för fullt här nu.. Vad är jag intresserad av.. Förutom sex o snusk.. hehe!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det löser sig som han sa som sket i vasken... :)

Cat sa...

Jadu.. inte mycket än så länge.. Funderar så det knakar här. =P
Några förslag? Hehe!

Cat sa...

Hahaha! Nejj... förlåt.. Inte så jag menade! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag är jue stooor å staaark jue!! ;)


Sindarin - Det kanske är det som du har gjort i sömnen i natt... Därav olustkänslan... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja vi kan nog ta varandra i hand... :D
Undrar dock om hon vill det sen när hon ser detta?! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är rädd att hon har trillat av stolen nu när det är tyst... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag får nog hitta på något värre för det verkar det som... :D

*filurar*

Cat sa...

Känns det bättre eller har du fortfarande en olustkänsla? =(

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Märker allt det jag... å jag med! :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ska ta den där berömda duschen nu du vet... så vaknar jag till liv ännu mera förhoppningsvis... :D

Cat sa...

Jaa, jag var på bra humör innan, men nu är det ännu bättre!!! =D Helt fantastiskt klipp! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Lovar för det är massage på strålarna... :P

Cat sa...

Japp!! =) Jag sitter här med ett enda stort smajl, och jag vet inte va fan det är som gör mig så glad.. Men inte klagar jag iaf! Det är fantastiskt!! O jag hoppas att även du snart är helt Happy Sindarin! =)

Cat sa...

Jaa då!! Det blir bra skall du se. Får hoppas det inte inträffar någon kattastrof. Det är aldrig kul ju.. **Lyckokram** =)

Cat sa...

Va bra!! Du vet Catter är ju bra på det där med att heala och trösta! ;)

Cat sa...

Japp!! =) Min lilla tisse brukar alltid ta hand om mig när jag mår dåligt o så..
Några planer för helgen då? =)

Cat sa...

Okey!! Det blir väl trevligt!! =) En grabbkväll sådär! =D Hur gammal är han btw? **Nyfiken Cat** =P

Oh fuck.. tack för att du påminde mig. Vi har tvättid imorgon, vilket jag heeelt hade glömt bort.

Cat sa...

Ah okej! =) Snart moppe o grejer då!! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är det till att vara lite aviiis... ;)

Cat sa...

Ah okej.. Alla gillar det ju inte. Men som du säger..det kan ju ändras.

Jag hade aldrig moppe.. Det var inte nåt för mig. En väns pappa ville att jag skulle få hans dotter att åka på sin moppe. Han visste att jag var modigare än henne.. =P Så jag tar moppen o kör lite med.. in på en smal grusväg o ska vända. då råkade jag gasa till så jag körde in i ett träd. =P

tror inte den tjejen använde moppen nåt efter det. Haha!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nu växte nåt på dig! ;)

Cat sa...

Okey!! Ja precis!! Skönt om han skippar det också kanske. Jag tycker det är otäckt med moppar. Framförallt dessa småtjejer som åker i full fart med kort kort.. =/

Cat sa...

Jo..inte så jag menade.. De är jättesöta så.. Hehe! Men tänker mer på hur osmart det är.. Här i stan har det vart massa olyckor med moppar inblandade.. O tänk då o ha kort kort.. AJ AJ AJ!

Cat sa...

Hahahaha!! Det är bra.. Du får kolla väskor o sånt innan han ger sig iväg så han inte smugglar med kjol! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har faktiskt inte så mycket kläder på mig än... äter nämligen gröt å lika bra att spilla på huden då än nytvättade kläder... Känner du inte doften med den lååånga näsan... ;P

Cat sa...

Haha! =P
Får hoppas han är smart som sin far o inte smugglar nåt.. =P

Cat sa...

Hehehe! Jo precis!! =D Deet är ju aldrig fel!! ;)

Cat sa...

Moppen eller spriten?

Cat sa...

Haha! Ja det gör han nog verkligen! =P

Cat sa...

Naah..det kan nog vara dumt kanske.. Bättre han isåfall får prova på det själv.. =P Vilket han säkert lär göra. De flesta gör ju nåt olagligt iaf.

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Grötar jag till det nu igen eller... ;)

Cat sa...

Hehe!! Det är rätt inställning!! ;)
Så sa mina föräldrar med.. =P Men jag busade lite ändå jag..

Nä va elak jag är.. Behöver ju absolut inte bli så för din son! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då är allt som vanligt då... :)
Tur att jag ska gå ut å få mig frisk luft nu så att det klarnar lixom... :P

Cat sa...

Hehe! Nej precis. Det är nog väldigt dumt. Kan sluta illa för honom då. Inte alla som klarar sig.. =/

Cat sa...

Hehe!! Du får se till att han aldrig någonsin får veta att det finns en styck tokig Cat här i världen.. =P

Cat sa...

Jepp! Det är nog det bästa och säkraste för din sons framtid! ;)
Hehe! Nejdå.. så farlig är jag inte! =P

Catten i hatten! sa...

Bra det!! ;) Kan ju va vettig om jag bara vill liksom! Det har väl även du märkt!!! =P Även om jag mestadels är helt fucked up! ;)

Cat sa...

Tihii! =P Bra att du tycker det! ;) Hehe!
Kan bara jag vill! =) Fast oftast vill jag inte. =P

Cat sa...

Hehe! =P
Återkommer om en stund.. En vän kom förbi.. =)

Marianne sa...

Tror minsann att det är något som ligger i luften idag..

Har också en olustkänsla i kroppen. Vet inte vad det beror på. Trodde först att det var pms, men efter en titt på kartan så insåg jag att det inte alls kan vara det..

BLÄ för sådana här dagar!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja nu ska jag in där igen serru... Tränat hårt vettu... ;P

Cat sa...

Sorry! Blev en lååång fika med polarn. Hon klippte mig med! =D Så nu är jag så fin i håret så!!

Har du en trevlig kväll? =)

Cat sa...

Okey!! =) Vi kikar också på Talang! =D Roligt program!
Okej.. =P Mysigt med alla barnen hemma! =)

Cat sa...

Ahh.. Va dum jag är.. Det är klart det blir lite trångt då kanske ja..

Cat sa...

Hahah! Va roliga de nakna killarna var! =D Fasen va vi garvade här.. =P

Cat sa...

Hehehe! Det gjorde det va! ;)
Sambon gillade dem också iaf! =P

O så är det en bloggväns lillasysters kille som var med.. det gjorde det hela ännu roligare! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Japp lyfter jue skrot... å har jue även skrot i ryggen... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

http://zuzibuz.blogg.se/2007/october/har-jue-lovat.html#comment
http://zuzibuz.blogg.se/2007/september/tankte-forsoka-forklara.html#comment

Lika bra att du får länkarna oxå... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kan man säga... :D
Men hamnade varken hos han eller i himlen... ;)

Cat sa...

Haha! Njaa... det vetifan om man kan säga. =P Men kul var det! =D O hundarna var ju bara för söta! =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.