En syn för gudarna

Det var med med ett par delar förväntan och lika många delar skräck vi öppnade ytterdörren hemma igår kväll. Vi hade resonnerat lite kring hur mycket dom egentligen kunde hunnit med på första dagen.

Det första som mötte oss var ett svart golv, det var långt mycket skitigare än vi ens i våra vildaste fantasier kunnat föreställa oss. Dessutom var hallen belamrad av byggmateriel som ännu inte kommit på plats.

Det är altså såhär ska vi leva de kommande åtta veckorna.

När den första skräcken lagt sig gick vi runt för att se exakt vad som hunnit hända denna första byggdag. Nya rör (avlopp och vatten uppifrån) har letat sig ner genom kökstaket och vidare genom garderober i hallen och ett sovrum. Hål för rören är upptagna mellan toalett och badrum samt att all inredning i såväl badrum som toalett har försvunnit. På hela taget är jag ändå rätt imponerad över hur mycket dom faktiskt hunnit med på en dag. Tyvärr håller dom nog inte samma tempo i alla moment dock, då skulle det inte ta några åtta veckor.

Så för att summera dag ett. Vi har ett beboeligt vardagsrum, ett kök som ser ut som fan, ett sovrum man inte ens kommer in i, ett sovrum som just nu ser ut som fan och dessutom fungerar som förråd och toalett. Vi skiter i något som kallas Skogstoa, det ser ut som en 30 liters hink i papp med ett toalock. Spolningen sker genom att man slänger på pellets. Ja just det, vi har inget badrum eller toalett. Sist men inte minst har vi en hall man hellre drar på sig gummistövlar i än tar av sig några skor.

Jag som alltid skäller på barn som går in med skor, nu kan man inte vistas inomhus utan skor.

Bilder på spektaklet kommer lite senare idag.

1 kommentarer och åsikter:

Cat sa...

Huuah.. minns hur det såg ut när de höll på här.. Ingen vacker syn medan de höll på.. Men slutresultatet blir ju bättre! Förhoppningsvis iaf. =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.