Du seglar lite fel nu Björklund

Jag läste nyss på aftonbladet.se om att man vill kunna stänga av stökiga elever, ett förslag som välkomnas av Lärarförbundet. Helt rätt säger jag... och på samma gång så fel det bara kan bli.

En enda stökig elev kan lätt sänka en hel klass, för att inte tala om alla lärare som slits ut och går till andra uppgifter i livet. Men att stänga av dom är nog dessvärre helt är fel melodi.

Omplacerng Björklund... där tror jag att du har svaret. Vi behöver skolor där disciplinen är betydligt hårdare så att även de stökiga eleverna kan gå ut skolan med hyfsade betyg och ha en chans i samhället.

Om dom stängs av... vad ska det då bli av dom?

Dessutom måste skolorna agera tidigare än de faktiskt gör idag... Det blundas ofta för mobbing, tjejer som blir kallade för fitta, hora osv får ofta höra av lärarna - Dom menar inte illa, du vet ju hur killar är. En sån attityd får inte accepteras! När de vuxna accepterar felaktigt beteende så blir det till en outtalad norm över vad som är gångbart. Det gäller förresten inte bara killar... även tjejer har en hårdare jargong sinsemellan än man hade på "vår" tid.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

42 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja visst är jag snäll!! :D

Cat sa...

Det är verkligen fel metod.. Mycket bättre som du skriver att omplacera dem och sätta hårt mot hårt. Annars lär de sig ju inget liksom..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nej nu tror jag att jag svimmar!! :D Du... mållös?!

Cat sa...

Haha! Jaa, precis.. =P

Så duktig du är! Sliter som ett djur! =)

Cat sa...

HAHA!! Okej.. =P

Ja, det borde de nog göra faktiskt. =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Inte bara bokstäver som jag missar... Jag missar jue hela ord ibland oxå tydligen... :D

Cat sa...

Självklart kan jag det!! =) Ringer med en gång!!
Säg till om du behöver hjälp med sengångarna också! =)

Cat sa...

Inga problem! =) Vill du ha total Cattastrof på jobbet så har du hittat rätt person! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja vad sjutton jag har jue fullt sjå att hänga med här lixom... :P Får nog träna liiite mera jag tror jag... ;)

Cattastrof sa...

HAHAHAHA!!! Det där var klockrent! =P
Lär ju bli ett rent helvete då ja!! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är jag som smiter en stund igen istället... ;) Dax för en tur ner i tvättstugan! :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Dirty?! Men tvätten ska väl bli ren är det meningen... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Dirty?! Men tvätten ska väl bli ren är det meningen... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Nu tror jag allt att jag får lov att tvätta munnen på dig oxå med det språkbruket... :D Undrar vem som pratar dirty jag... ;)

Cat sa...

Haha! Jaa, då trodde du verkligen rätt!! =D

Cat sa...

Jo det gör man verkligen!! =D
U know what I like! =D

Cat sa...

Hahaha! Jaa typ!! That's Catstyle!!! Fuck doggystyle liksom!

Cat sa...

Hehehe!!! Exakt!!! =D
O allt under bältet är det bästa! =D
Får hoppas barnen blundar för vissa kommentarer! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men lyder du mig å allt?! ;)
Nu svimmar jag NÄSTAN igen... :D

Cat sa...

Kuken har ett huvud...då måste den ju ha en kuknacke också.. Eller?!

Cat sa...

Haha!! Jaa...tror det iaf! =P
Det där var det som ploppade upp i min skalle iaf! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är nog bäst att jag går å äter lite till så att jag får mer energi... :P

Cat sa...

Hehe!!! Nice!! ;)
Det är nog ganska tydligt att min skalle inte fungerar fullt ut.. Skruvad hjärna deluxe..eller nåt! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men lever inte du bara på pulver... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Köp dig även en massa frysta bär som du kan ha till... Sen kör du resterna i smootiesarna... :P

Cat sa...

Hehe!! Jodå..helt kaputt är den inte.. Än iaf! =P

Cat sa...

Haha!! Jo, den kunde ju va mer rak.. Men men.. Det är väl bara att gilla läget o inse att man är totalt skev! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du får ha bären i en skål å äta med en sked så klart... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Men bären tinar jue under dagen dummer!! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja du sitter väl inte å somnar till på jobbet... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du har varit ledig för länge nu... :)

Dax för en tur i dessa trappor igen här... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Här är det minsann full rulle... :D Fast inte i knoppen tror jag för jag fick springa ner igen efter hälften som jag hade glömt... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Så att det blir lite mer tuggmotstånd menar du... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det måste komma från en oerhört bra källa tror jag... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Japp det tror jag alldeles bestämt att det är... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har du aldrig ätit det?! Då har du missat något... :P

Det känns helt okey måste jag säga... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske är en värmländsk specialté detta... *hmm* Nu fick jag något att filura på... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja något finskt har jag inte i mig vad jag vet... :) 2-1 då med andra ord... ;)

Hyvä!! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja något finskt har jag inte i mig vad jag vet... :) 2-1 då med andra ord... ;)

Hyvä!! :D

Cat sa...

Hehe!! Tänk va fel det kan bli när man läser snabbt.. =P Jag är expert på det! =D

Slutat jobba nu? =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske kan ligga något i det... :)

Ska ta mig en tur ner i källaren igen jag... Sen blir det nog en tur ut i köket igen... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kanske kan ligga något i det... :)

Ska ta mig en tur ner i källaren igen jag... Sen blir det nog en tur ut i köket igen... :P

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.