Det kom ett mail

Som jag skrev innan idag fick jag ett mail som jag vill dela med mig av till er. Det kan tänkas att det inte verkar vara så mycket att bli rörd över, men det värmer alltid i hjärtat när människor vars åsikter jag dessutom bryr mig väldigt mycket om ser mig för den jag är och även lyckas sätta ner det på pränt.

Jag visste faktiskt inte först hur och vad jag skulle svara, jag blev mer eller mindre mållös. Tack igen Maskis för det fina mailet.

Har just kikat till din blogg och den gör mig förbaskat nyfiken, har ju aldrig frågat om din bakgrund och kommer inte göra det heller för den är din privata del av livet.

Det jag känner och tänker är att den har har format dig till en av de ödmjukaste människor jag har/ haft kontakt med, en värmekänsla sprider sig inom mig och jag är så oerhört tacksam för att jag just kan känna. Hur många människor har förmånen att ha en vän som förstår? Som kan sätta sig in i? Jag tror det är få faktiskt som på ett ärligt sätt tar sig tiden att försöka förstå, jag begär aldrig att folk ska fatta det jag har i bagaget för det är ju mina upplevelser och de kan ju ingen annan känna men respekten önskar jag mig, lite fåfängt men tror det är så iaf =)

Du skriver för jäkla bra och får med det allmängiltiga i det du skriver, det ser jag som ett stort + för det är inte helt enkelt att kunna skriva på det sättet så nog tusan är du vis.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

2 kommentarer och åsikter:

purplerain sa...

Först cat och så detta.. Blir nyfiken och kikar in lite här.

Cat sa...

Åhh! Vilket fint mail!! Sånt blir man verkligen lycklig över att få!! =)
Och återigen.. Du är värd det!! =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.