In i dimman igen

Det var sjukt svårt att komma igång idag. Sängen utövade all sin omsorgsfulla dragningskraft på min hjälplösa lekamen ända tills insikten om en kommande dusch infann sig.

Bara jag tog det där stora klivet för mänskligheten över sängkanten och gjorde mig i ordning för vidare färd mot jobbet och duschen.

Just nu kan jag väl säga att sömnens omfamnande dimma hade varit underbar, men som den stretande arbetsmyra man är fortsätter färden mot uppsatt mål.

När jag väl får ett badrum igen lovar jag alla våtutrymmens allsmäktiga skyddshelgon att aldrig mer ta badrummet för givet. Det ska bli mitt andaktsrum och tempel tillägnat tvålens och vattenledningens bortglömda gudar.

Sanna mina ord. Running water is da shit.

I övrigt är allt som vanligt, bara lite lättare med tanke på att vi är en dag närmre helgen.

34 kommentarer och åsikter:

Cat sa...

Usch..håller med dig.. Svårt att komma igång. Jag har inte vaknat till ännu. =/

Och ang det där med badrummet.. Det är i sådana lägen man inser hur bra vi egentligen har det, va bortskämda vi är. Det är nog bra att vara utan det ett kort tag också, så uppskattar man det nog mer! =)

Cat sa...

Hehe! Nej usch. Håller med dig. Det är sjukt jobbigt utan badrum. Huuah!

Japp, en datanörd är jag.. Macintorsk! =D

Cat sa...

Mjauuu!! Här e Catten! =D Mig blir du inte av med minsann! ;D

Cat sa...

Hehe! Va bra! =D För jag har definitivt inte tänkt försvinna! =D
Bara en liten stund sen när jag ska till sjukgymnasten då förstås.. =/

Cat sa...

Hehe! Precis! =)
Bara att ryta till så slutar denna Catten att jama så förbannat mycket! ;D

Cat sa...

Haha!! Va har du hört nu?? =P
Du menar det att ni skulle slå mig?? =)
Tissen gillar inte blåmärken.. Då blir tissen rädd!

Cat sa...

Hehe!! =P Japp! En fjantCat är jag! Ibland iaf! =) O en hungrig tisse. =/

Cat sa...

Hehe! Jo, det är helt sant. Mycket bättre med mat. Men vi har lite käk hemma, bara att jag inte orkat mig ut i köket för att fixa ännu! ;D

Cat sa...

Haha! Japp, det var bra sagt. =D
Men nu har jag faktiskt fått i mig lite frukost! =) Så nu är jag mätt...166 lång! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tror jag med för de har inte hänt ett dugg på ett halvt år som jag har tjatat... :S

Cat sa...

Haha! Jaa typ! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Lite?! Det är bara förnamnet det... :P

Cat sa...

Jaa, jag hoppas på det! =) Jag vill äta upp mig till 172 ungefär.. Det skulle vara lagom längd! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja då får jue du lite motion i alla fall... ;)

Cat sa...

Hahaha! Jo det skulle jag ju kunna göra.. Ett litet problem bara: Jag är bollrädd! Hehe!

Cat sa...

Hehehe!! Japp! ;D
Men måste ju ha en karriär jag trivs sådär galet bra med..eller hur?! =)
Inte gå o må dåligt o va rädd.. =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Om du låter henne komma... å jobba lite oxå så... ;D

Cat sa...

Hehe! Jaa, det skulle ju vara riktigt bra! =D

Cat sa...

Där har vi det ju.. Det ultimata.. Yrket för Catten.. Så trevligt! =D Helluu min nya karriär! =D

Cat sa...

Hahaha! Ja titta där!! Fan så bra.. Min framtid är räddad!!!! =D Yes!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är nog enda sättet som vi får henne att röra på sig är jag rädd... :D

Cat sa...

Ja precis! =D Det är ju underbart med så fina vänner som ställer upp o hittar det perfekta yrket!! Klockrent! ;D

Cat sa...

Haha! Vaa?? Jahaaa... Nu fattade jag tror jag.. Hehe! Sorry, ibland tar det blonda & norska över! ;D

Cat sa...

Hehe!!
Usch..jag är nervös.. Vill inte till sjukgymnast.. =O

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Å döp den till Mac! :D Eller så håller man en dator framför henne så följer hon nog med... ;)

Cat sa...

Japp, skall snart ge mig iväg.. Då hinner jag till Borensberg innan så lillkillen får mat! =) Men shit, jag måste ju duscha också.. Stress stress... =/

Cat sa...

Haha!! Jaa.. Jag är på väg! =D Så svårt att slita sig juu.. =P
Nää...nu ska jag duscha!! =D
Hörs lite senare! ;) Jobba lugnt! =)

Lillan sa...

Hopas du kunde sova i natt trots att jag snodde plats i din säng.
Hälsa snyggfinskan och tacka för lånet av björnfamnen, behövde den verkligen.
Ser ut som Tyson idag med tre stora och dessutom elakt onda blåsor på munnen.
Livet leker och solen skiner :-)

puss o kram <3

Cat sa...

Hahahaha! Va rolig du är!! =P
Nu har jag duschat.. så nu ska jag åka iväg här.. Hörs snart igen!! =)

Cat sa...

Ändrade planer! =P Jag åker o köper kattmat efter jag vart hos sjukgymnasten. =) Eftersom jag är en så seg jäkla snigel så hade jag fått gasa så in i den för att hinna.. O det är ju onödigt.. =P Iaf om man blir stannad! Hehe

Cat sa...

Hehe!! Japp! Men blir bäst så.. Slippa stressa.. Bara det inte drar ut på tiden på vårdcentralen, för då får jag likförbannat stressa sen. =P Men den smällen tar jag då isf. =D

Cat sa...

Haha!! Jo, det är nog bäst! =)
Skall köra lugnt o försiktigt! =) Blir stor bil idag istället för min lilla Smart iaf! =)

Cat sa...

Haha! Japp, skiitsmart brum brum! =)
Fast kommer bli väldigt jobbigt.. Har inte kört nån av våra bilar med manuell växellåda på jättelänge. Smarten är ju halvautomat. Men det ska nog gå bra, har ju kört i 6 år innan med bara manuella lådor! =)

Cat sa...

Haha! Jo, det tror jag med.. O upp till bevis nu.. för jag sticker iväg en schväng! =)
Hörs lite senare vännen!!! =)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.