Fler existensiella problem

Som ni redan förstått har jag funderat en hel del kring det här med militär när jag ska bli president och jag har nu vidgat mina tankebanor en aning till.

Under det kalla kriget (vilket namn förresten... frös dom eller?) så bildades ju två vapenmakter, Warsawapakten å ena sidan och Nato å den andra.

Ju mer jag tänker på det så är allianser till höger och vänster bra för freden för vem spöar på sina polare liksom, så jag funderade lite på hur man skulle kunna ena alla... oavsett om dom tillhör de traditionella good- or bad guys. På den röda sidan kallades ju alla kamrater och den andra alliansen heter som sagt Nato. Så för att alla ska känna sig hemma och välkomna i min nya militärallians tänkte jag rätt och slätt kalla den för Kamrato.

Vad tror ni om den?

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

58 kommentarer och åsikter:

Cat sa...

Hehehe! Så jäkla bra.. "frös dom eller?" =P

Kamrato tycker jag låter mycket bra! =D Verkligen alltså!

Cat sa...

Haha! WTF.. *boxa på*

Cat sa...

Jaa, det tror jag verkligen det kommer göra! =) Fast iofs..finns alltid nån gnällkuk som skall sätta sig emot.. Men då blir det slavarbete! =P

Cat sa...

Hehehe!!! Jag är inte sjuk.. Blev bara inte riktigt som jag skulle.
Mina föräldrar försökte stoppa in mig o knulla om mig.. Men jag hade blivit för stor när de upptäckte det..

Cat sa...

Haha! Ja precis! =P Men jag tycker de lyckades ganska bra ändå.. om man ser till hur illa det egentligen kunde blivit..=P

Cat sa...

Japp! =) Tycker jag med!

Cat sa...

Nej precis.. Det finns nog så många andra som gör det!! =P

Cat sa...

Nej, det får vi hoppas!! För återigen.. då blir det slavarbete! ;)

Cat sa...

Det kan nog vara bra ja.. Har en känsla av att dem kommer bli väldigt välanvända! =P

CrazyCat sa...

Hehe!! Kan va bra kanske.. =P Denna lilla Catten kan vara mycket farlig och aggressiv! ;)

Cat sa...

Haha!! Japp..det har jag! =) Men de har skrivit fel ålder på mig.. Har kontaktat dem ang detta och hoppas på att de ändrar det! =)

Cat sa...

Det är mer spänning med ryssar.. maffiasnubbar o sådär med puffror! =)

Cat sa...

Hehe! Braa du! =) Åh..jag behöver kaffe tror jag..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Blev det ingen bananrepublik?! ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tänkte mer på att du skrek Vietnam... :D
Kan man kalla att vakna på fel sida... jordklotet... ;)

Cat sa...

Hehe! Japp! ;) Cigaretterna skall jag lägga av med, men kaffet fortsätter jag nog med! =) Borde egentligen dricka té nu när jag är sjuk iofs..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Förstod allt det... :)
Vet du om att Generation kill börjar på teven i morgon?!

Cat sa...

Jadå! Jag är inte så dum som jag ser ut! =) Skall allt skippa den där skiten så snart som möjligt!

Cat sa...

Hehe!! Japp!! Helt rätt. =P

Cat sa...

Det låter som ett bra upplägg!! =) När börjar vi?

Cat sa...

Will do that! =)
Det här blir spännande! =P

Cat sa...

Hehe! Nejdå!! Jag är tåligare än ni tror! ;) Kommer bli lätt som en plätt! Är ju gammal friidrottare! =D

Cat sa...

Hehe! Precis.. Iofs är det väääldigt längesen jag höll på med friidrotten.. Men det ska nog gå bra! ;)

Petra sa...

Hehe låter kanon! ;)

Cat sa...

Haha!! Kukolog ska jag vara på fritiden tänkte jag! ;) Så säger jag upp mig från jobbet o påbörjar förvandlingen från VildCatt till människa! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det är en amerikansk krigsserie med en av bröderna Skarsgård i... Tänkte när du good morninga vietnam lixom... :D

Kan det vara för att hon är fixerad kanske?! :D
Hon lär nog komma å gå till jobbet i alla fall... ;)

Cat sa...

Jo, det behöver man nog.. =P Sambon får ställa upp. O så ska jag berätta för honom om mitt nya yrke.. Det är ju viktigt med forskning o studier inom detta.. Det behövs för framtiden..

Cat sa...

Nej då! Det skall nog inte vara några problem. Får försöka charma dem.. Men de ska inte förvänta sig nåt mer.. Då åker piskan fram! ;)

Cat sa...

Hmm.. Mjoo.. kanske.. Får komma på någon form av tortyr som inte har med sex att göra. =P

Cat sa...

Jo det är nog bäst.. =P Iofs vet han precis vart han har mig! Jag må va en vildkatt, men trogen är jag! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Undrar vem av oss som får den tuffaste biten då... ;)

C sa...

Hahahaha! Jo det har du rätt i.. Kanske ska skippa den karriären.. Vill ju inte såra sambon.. =P Hmm.. vad skall jag bli då?

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Man kan inte leva på gamla meriter... ;)
Fast hon kanske lyder dig bättre som har en k*k... :D

Cat - fittologen sa...

Där sa du iofs nåt.. Bilder funkar ju.. Men har bestämt mig för att jobba med kvinnor istället.. ;)

Cat sa...

Funkar inte det?

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Brukar jue funka på killar i alla fall att visa lite hud... Då lyder dom så snällt så... ;)

Cat sa...

Hmm..jag vet inte.. Jag kanske får tänka om igen..
Men du.. va fan håller jag på med.. Jag har ju redan en karriär som väntar på mig.. Skulle ju jobba för President Sindarin..

Cat sa...

Iofs.. Men just det kanske inte är grejen för mig.. För frågan är ju faktiskt.. Hur fascinerad är jag av dom.. =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är det därför som jag inte får in dig på gymet?! ;)

Cat sa...

Hehe! Men ombytta roller då.. Jag blir din sekreterare istället! Så får du gräva i dem!

CAt sa...

Jo...det vart lite trixigt det här.. Hur vi än gör så blir nån säkert lite putt..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Undanflykter undanflykter... ;)
Huvudstaden har jue hur många gym som helst jue!

Cat sa...

Ja precis.. Livet är inte lätt alla gånger du...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har jag nu glömt bort frågan oxå?! :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Får nog klä av mig naken nu å skutta in i duschen tror jag... så att jag vaknar till liv! ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Har jue nyss tvättat mina kläder så dumt att ta med dom in i duschen... Annars så kan man jue slå två flugor i en smäll... :P

Cat sa...

Precis..

Sorry, försvann lite här.. Rååkade fastna på ballen..som Zuz kallar den. =P

Cat sa...

Haha!! Är fixerad vid ALLT snuskigt o så.. Folk blir ofta chockade över hur jag snackar.. Speciellt killar.. O det är så jäkla kul.

Bara för att jag är tjej så behöver inte jag va nån liten snäll änglalik flicka! =D Hehe!

Kan jag kläcka nån rå kommentar exempelvis så gör jag gärna det! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja så slipper du att springa ner till tvättstugan å allt... ;)

Cat sa...

Hehe!! Du är nog inte det nej! =P
Eller så har du helt enkelt blivit härdad av mig o Zuz! ;)

Fast iofs.. du är inte så dålig själv! =P

Cat sa...

Haha!! Det är ju inte bra. =P
Om jag tar ur min tungpiercing så gör jag det.. Tungan blir så lätt så den fladdrar så in i den.. =D

Cat sa...

Hehe! Jo, jag vet.. =P Brukar göra det ibland.. Men första gången jag träffade svärmor o svärfar satt jag o drog massa råa skämt.. O dem skrattade som fasen! =P Märkte väl iofs på dem att de tålde det! ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Visst är det... Har jue som sagt var mina ljusa stunder... :) Nu har jag även diskat så nu är händerna väldigt rena oxå... :P

Cat sa...

Jaa verkligen! =) Det är fantastiskt!
Annars hade de aldrig funkat.. Jag är som jag är liksom.. Okej att jag kan skärpa till mig också.. Men man ska inte behöva ändra helt på sig liksom! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Bra för valkarna... ja i händerna då då... ;)

Cat sa...

Jo precis!! Men sånt märker man ju ganska snabbt!! =)
Det är bra det.. =P Var ju rätt snäll o lugn i början när vi snackade.. Men sen märker man ju på folk hur de är o vad de tål osv! =) Oftast iaf! =P

Cat sa...

Precis! =P
Haha! Jaa..det bara ploppade upp när jag såg rumpolog.. =D

Inte konstigt man är som man är.. Min far är likadan. när vi var små lärde han oss fina sånger som: Hängepattar, slängepattar..hänger ner på buken. Stenkåta loppor dansar charleston på kuken.. =P

Cat sa...

Hehe! Jaa, pappa är lite skadad.. Men han är riktigt rolig och min stora förebild!! =D Plus Christina Aguilera med! ;)

Men va fan..låt dem se på porr om de vill..=P Har inte läst där idag.. Kikade in på expressen en snabbis bara..
Den där filmen vill jag med se.. Haha!

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.