Månadens blogg

Ni får majs blogg redan idag kära läsare, den här bloggen grep ett hårt tag om mig och jag kände att jag bara är tvungen att dela med mig den till er.

När jag läser den här månadens blogg slås jag än en gång av hur bräckligt och brutalt livet ibland kan vara och hur mycket vi tar för givet. Ge mig livet tillbaka är en ganska nystartad blogg och skriven av en tjej på 25 som helt enkelt vill ha en dräglig morgondag.

När jag läser de välskrivna inläggen kastas jag mellan hopp och förtvivlan. Förtvivlan för att hon är alldeles för ung för att behöva kämpa för sitt liv och hopp för att mitt i eländet bär hon på en livstro och en strimma hopp som smittar av sig och lyser upp mörkret i det hon beskriver.

Såhär beskriver hon sig själv

Här har du sagan om tjejen som bara vill ha livet tillbaka.
Hon är en tjej på 25 år som lever med en sjukdom som gör att hennes muskler dör.
Följ hennes resa och känslor medan hon försöker vinna kampen över sin egen kropp.

Jag kommer att följa den här resan med hopp om att det ljusnar vid horisonten för henne.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

23 kommentarer och åsikter:

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Gulle du! Tack så hemskt mycket för detta! Nu gjorde du hela min dag! <3

Josefine sa...

Jag har lagt den till mina favoriter, jag kommer följa henne helt klart!

Cat sa...

Skall gå in o kika hos henne!!
Tack för tipset vännen!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det kanske är effektivare med hot om tortyr än bara att slå lixom... :D


Mina ord verkligen kontrast till vad du just nu skrivit här...

Cat sa...

Är det mig ni diskuterar o ska slå nu igen? ;)

Jag somnade en stund.. Är skittrött. =( Men lite kaffe fixar det! =D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Precis! :) Jag har jue mitt eget sätt att tackla mitt liv på oxå å det är jue med humor...

Cat sa...

Haha... På mig?? Eller startkablar öht..=P

Cat sa...

Hehehe!! Svaret är en iskall öl.. ;) Speciellt en dag som denna. =) Då kommer jag igång.. Men schhh... säg inte det till Zuz, då skäller hon på mig! ;P

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Jag håller med dig helt och hållet. Jag vill försöka få folk till att förstå lite mer hur det är och förklara vad som händer. Inte bara för min skull men jag tror att världen har gått med skygglappar länge nog. :D

Dina kommentarer betyder jättemycket för mig. Du väcker lite skrivarglöd hos mig! ;D

Cat sa...

SCHHHHHHH!!! Säg inget!! ;D Hehe!
Hon lär se den ändå iofs.. Hon håller koll på vildCatten! =D

Cat sa...

Iiiiihhh!! Jag är sååå stolt över min tisse nu!! =D Han har lärt sig "ligg" =D

Cat sa...

Hahaha!! Nejjee.. Han är gööörduktig! =D Du skall få se nån gång! =) Skall filma o lägga ut i bloggen! =)

Anonym sa...

Haha!! Nehejdu.. denna tissen är svårdresserad! ;D

Cat sa...

Hehehe! Okej!! *smyger för fullt* ;D

C sa...

Attans då.. Va blåst jag är! haha!! =P Jag tror aldrig att jag fick förmågan att tänka faktiskt..

Cat sa...

Hahaha!! Japps! Stämmer bra det!

C sa...

Hahahahaha! Är det så alltså? =D

Cat sa...

Ehh...Vaa? =P

Nu ska jag åka iväg o jobba lite. =( Men är nog hemma snart igen. =)
Ha det kanon så länge vännen!!!

Cat sa...

Jasåå??? Är du? =)

Okej! Då går det ju an liksom!! ;D
Ha det så trevligt! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är nog mest den icke drabbade som är rädd att säga nåt i vanliga fall... Den drabbade bara välkomnar öppenhet å att få lätta på stämningen lixom... :) Alldeles för många ser negativt på saker istället för positivt!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kan han mena min datortext tro?! :D Eller att jag för en gångs skull höll mig allvarlig å plitade ner kloka ord... ;)

Malin sa...

Åh, värt att ta sig en titt kanske!

Vilken härlig blogg du verkar ha förresten :)

Cat sa...

Tudiluuu my friend! =)
Hur går det för dig? =D

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.