Hur kommer det sig...

Vissa människor som kommer in i våra liv kommer att bli betydelsefulla, trots att man aldrig har och om vi är ärliga förmodligen aldrig kommer att träffa dem på riktigt? Likväl blir deras tankar, åsikter och livsöden lika viktiga inslag i vardagen som ens egna.

Skumt är människan funtad. Hå hå ja ja.

Nu ska jag sikta in mig på lämplig busshållplats att begynna min morgonpromenad till jobbet från... Det trodde du inte va Suss, idag kliver jag av bussen och går sista biten ;-)

37 kommentarer och åsikter:

C sa...

Instämmer! Det är lustigt vad vi kan påverka varandra o man bryr sig om någon som man, som du säger, aldrig har träffat/aldrig kommer att träffa..
Har träffat så många fina människor över nätet som jag bara känner över datorn liksom. Men de personerna är minst lika viktiga som mina vänner IRL. =)

Oh! Va du är duktig! Går sista biten! =)

Cat sa...

Jag ska inte gå hem tidigt.. Jag är redan hemma.. =P Iofs så har jag kanske gått hem tidigt då? Beror på hur man ser det. Hmm..

What? Jag kan va en viktig person själv???
Nu krockade mina hjärnceller, de 2 jag har..

Va gott!!!! Jag måste käka det nån dag. =) Det är riktigt nice med kina/thai! =)

Cat sa...

Jahaa... Fy fasen så kasst mitt minne är.. =P Ursäkta att jag är lite trög ibland! ;D Segstartad så här på morgonen.. Hehe! Skyller på det iaf..

Cat sa...

Haha!! Jaha..sorry! Jag skall försöka skriva in bloggadressen varje gång! Iaf första kommentaren, så du vet! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Simply the best... better than all rest... *tra la la la laaa* :)

Kasta inget på gatorna heller då... för där går jue isbjörnarna har jag hört... ;) Hjärnan och du?!

Ramlar av stolen!! Eller vänta förresten... Hur långt fick du gå?! ;D

Cat sa...

Hahaha! Nejdå... C, ****-*********, 0732-50**** ;D

Cat sa...

Hehe! Kupan var det! CatCupa..öhh..

Cat sa...

Hahaha!! Du är knäpp! ;D På ett bra sätt! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja ni har jue en förmåga att tänka med lillhjärnan ibland... ;)

Perfekt start på dagen jue! All träning är bra träning är mitt motto... :D Man måste jue börja någonstans lixom... Å vardagsmotion är inte att förakta

Cat sa...

Hehe! Sant!
Jo, jag är nog det. =P Inte klok någonstans! =) Folk tittar lustigt på mig ibland. Haha!

Cat sa...

Hehe! Kan vara så! =) Men här rymmer inga tomtar.. =P

Fan.. min skalle vill inte samarbeta längre. =( Den är helt fucked up. =/ Noo good..

Catten sa...

Nej nej..inte pain.. Mycket tankar, som behöver ut.. Satt o skrev o hade världens flyt en stund.. O så PANG..Poff! Error error.. =/

Cat sa...

Det är bra om jag får ut dem.. Då har jag bloggmaterial. =) Jag vill ju egentligen skriva om annat än vad jag gör nu.. Som mitt inlägg "Lite tankar", sånt vill jag skriva. Jag har massa idéer som låter skitbra i huvudet. Men när jag ska sätta mig o skriva så blir det skit av det o det låter inte så som jag från början hade tänkt mig det.. =/

Cat sa...

Det låter så dumt allting bara. O japp, det är jag som tycker det låter skit. Känns som jag inte kan formulera mig bra. Får inte det att låta som det ska..
Har kanske lite höga krav ibland, men ändå inte.. Suck!! Hatar min skalle ibland.. Den är dum! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja dumt att lägga energi på det... Bättre använda den till annat... :)

Cat sa...

Jo.. brukar ringa mina föräldrar ibland. =P O läsa upp det jag skrivit o höra vad de tycker.. iaf mamma. Sambon ber jag inte ens, för han är så fast i sitt musikskapande så han är okontaktbar. Får mejla över det till dig o Zuz, så får ni ge mig kritik! ;D

Cat sa...

Grejjt! =) Bered dig på att bli mailbombad!!! Hehe! Näädå! Skojar bara! =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Mer hjärna här kanske?! ;)
http://www.onlinebestcolleges.com/blog/2009/50-surprising-ways-to-boost-your-brains-performance/

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då har du å göra om du inte har något att jobba med... ;)

Cat sa...

Jo, det är klart! =) Men ska ändå va snäll o inte bomba dig! ;)

Cat sa...

Haha! Japp! Jag är ganska snäll jag ! =)
Blääääh.. jag ska jobba idag. Eller, åka till ett par kunder iaf o hjälpa dem.
Jag får ångest, panik...=(

Cat sa...

Hehe!! Jo..jag vet.. Bara att jag nojjar upp mig så för minsta lilla.

Btw..det gick skapligt att köra manuellt igår iaf! ;) Glömde bara bort det 2 gånger.. så jag bromsade tills bilen stannade o glömde att koppla.. Hehe!!
Skitjobbigt. Är ju så van vid smarten. =P Inte kört nån annan bil på flera månader..

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Å nu har du jue två blonda virrpannor att ta hand om oxå... :D

Cat sa...

Jag får nog göra det! =) Tur man har något att skylla på.. Det behövs ganska ofta! XD

Cat sa...

Haha! Det svaret är lätt.. Självklart är vi blondiner SMARTARE! Det är faktiskt alla de andra som är dumma, som tror att smarheten sitter i hårfärgen liksom! Döööhh! ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Sindarin - Tur att jag tar hand om dusch & prom & gym åt dig sen som vanligt då... :P

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Hej! Tack för din värmande kommentar! Det betyder mycket för mig att du vill följa min kamp och tipsa dina läsare!

Livet är inte alltid rättvist, men jag försöker göra det bästa av situationen och leva fullt ut varje dag.

Massa kramar till dig!

Cat sa...

Nej nej nej!! Det är ingen myt!! ;D Där har vi gööörsköjj! =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja för catter är liiite opålitliga dom jue... ;)

Ge Mig Livet Tillbaka sa...

Sv: Det är klart att ibland känns allt lite extra jobbigt och kasst när man måste be sin man torka dig i baken när du gjort nummer två för du kan bara inte själv. Men sen ser jag hur han ser på mig under tiden, all den kärlek som han utstrålar och då måste man kämpa tills man stupar. Om inte för ens egen skull så för hans skull. För vår skull.

Han bad aldrig om att få en fru på halsen som inte kan sköta sin personliga hygien själv längre. Men han får mig aldrig till att känna mig liten, naken och obekväm. Och det betyder obeskrivligt mycket.

Cat sa...

Jaaa! Självklart!! Vad vore livet utan kuddkrig liksom? =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Man kanske skulle koppla henne till ett par startkablar?! :D

Cat sa...

Haha! Där sa du nåt.. ;D

Okey!!! Hoppas den smakar bra! =) Ha det tokbra så länge vännen!!

Cat sa...

Det tror jag med att du är!! Den bästa av dem alla! =)

Cat sa...

Hehe!! Nej, skit i jobbet! Ut o sola istället! ;)

Cat sa...

Mjoo, men det är ju bara idag kvar, sen är du leeeedig!!! =D Det är väl härligt?!!

Cat sa...

Gör så! =)
Jag passar på att smita ut i solen en stund då! =D
Jobba lugnt! ;)

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.