I'm really fucked up

Klockan är strax före 6, jag är ledig och har egentligen inget jag måste göra förrän framemot halv tio när affären öppnat så varför är jag redan vaken istället för att njuta av sängen som normala människor?

Nåja det ger mig gott om tid att äta frukost och sortera tvätten i alla fall.

6.00-9.30 sortera tvätt, äta frukost och klä på mig.
9.30-10.00 gå till affären och köpa sköljmedel.
10.00-13.45 skytteltrafik fram och tillbaka till tvättstugan.

Det verkar som lagom avancerade sysslor för mig idag. Det fixar jag :-P

32 kommentarer och åsikter:

Anneli sa...

Tack!
Vet du, jag får alltid ett leende på läpparna efter att ha läst dina kommentarer eller på bloggen. Så tack för det!

Cat sa...

Goooooood morning! =D
Nu har denna Catten hoppat upp... Tog lite sovmorgon idag. ;D

Cat sa...

Joo...jag såg detta.. din stolle! =P
Jag orkade mig uppp först 10 i 8.. Men klockan ringde en timme innan..

Blir väl kul o tvätta idag?! ;D

Cat sa...

Jippiiiie!! =D Va bra att du ser såå positivt på det vännen! ;D Blir galet skoj då!! =P

Cat sa...

Ah! Va härligt! =) Fan här tar en maskin 1 timma.. =O Tar evigheter att tvätta. O så jobbigt att springa ner i källarn hela tiden.. Huuuah! *laaat* ;D

Cat sa...

Ah okej.. =/ Jobbigt det där.. Vi bor på 3:dje våningen o får springa så in i den ner till källarn, men när man väl kommit ner så är den nära.. Bra träning för benen att tvätta..hehe!

Cat sa...

HEhe! Jaa, det vore nog nåt! ;D Kanske hon blir tyst en stund.. =P

Cat sa...

Förmodligen inte.. hehehe! =P

Cat sa...

Haha! Men man kan ju hoppas. ;D

Cat sa...

Hahaha!! Jaså, får du inte köpa fler ormar? =P

Cat sa...

Hehe...bearbetning hörru...bearbetning. ;) Köp lite rosor till henne så kanske hon ger med sig! ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Haha vi kommer verkligen att gå i shift... jag går jue på klockan 14,00... :P

Cat sa...

Hehe! Jo iofs!! =P Antar det var du som kommenterade anonymt? =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Mycket roligare än 9 to 5 tycker jag... Variation förnöjer lixom... :)

Cat sa...

Visst är det störande.. Gaaahh! Blir så förbannad på blogg.se ibland. Mycket som strular hela tiden. =(

cat sa...

Nej, men de där funkar ju lite som de vill.. Jag har flera gånger skrivit fel.. men ändå funkar det att skicka kommentaren.. =/

Haha! Ordverifieringen här nu: pippens.. Haha! Mycket roliga ord ibland alltså. =P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Här finns tiden 7-14 annars att välja på... Men det finns inte på världskartan för mig lixom... :D

Cat sa...

Japp! =D Verkligen!
Vad skall du/ni hitta på ikväll då? =)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Kallar det trappträning jag... :)
(är jue bara en maskin här som tar en timme på sig på varje tvätt)

Cat sa...

Okey!! =) Myspys deluxe! =D
Jag vill grilla!!! =) Eller käka kina/thai.. är fortfarande sugen på det sen du läskade mig.. =P

Cat sa...

Det är lugnt! =) Får se till att käka det nån dag. =)

Okii.. Ha det så skoj.. Gå inte vilse bland lakan osv.. ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då kan ni ta varsin maskin då... :)
(låter som att vi pratar gym haha)

Josefine sa...

tji fick du för att du trodde att du skulle ligga och sova när vi andra gick till jobbet imorse minsan :)

Cat sa...

Va hääärligt! =) Tar du min tvätt med eftersom du tycker det är så kul? ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tur att inte passet på gymet är så länge i alla fall... :P Då behövde jag nog 45 minuter till tork... ;)

Cat sa...

Åhh! Va gott! =) Får jag smaka? =D

Cat sa...

Hehe! Okii! Muuumms! Så smarrigt ju! Får nog ta o göra det nån dag! =D

Iiih! Jag är HappyCat idag! =D

Cat sa...

Va härligt vännen!! =) Kul att vara glad ju!!
Jag ska maila chefen idag o säga som det är.. o se om han har nån annan tjänst åt mig, annars slutar jag. =)

Cat sa...

Nepp...det tror jag inte.. Men kan ju hoppas! =) Jag ska säga att jag vill ha dagtid med fast lön.. Har han inte nåt sånt så skippar jag det.. =) Vill inte jobba på helger... vardagskvällar kan väl funka, men ICKE helger! =)

Cat sa...

Sitter o skriver för fullt här.. Men de går inge bra.. Hehe! =P Får fundera lite till! =)
Vill ju att det ska bli klockrent liksom! =)

Cat sa...

Precis!! =) Men har nog helt bestämt mig för att jag inte vill jobba som säljare för företaget iaf.. Däremot kan jag tänka mig annat säljjobb.. Funderar på att söka till folksam... Pappa tjatar om det..=) Han har försäkringsmäklarfirma, o jobbar jag några år på Folksam så kan dem anställa mig sen! =)

Cat sa...

Ska iväg en snabbis bara...
Men du.. du ska veta en sak.. Du är en tokgo människa!!! =) Stor kram till dig vännen!

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.