Dagboken

Berättelsen om Tarzan, del 1

Tjena dagboken. Idag är det söndag och solen skiner. Det är inte vilken söndag i juni som helst, det är min födelsedag, men det vet du väl redan eftersom du var en av mina födelsedagspresenter.

Jag blir 11 år idag och heter egentligen Boris men alla kallar mig för Tarzan. Tydligen var det någon snubbe som spelade Tarzan på film som hette Boris och det tyckte Pärra var så kul så alla kallar mig för det nu. Det är väl egentligen lika bra... för vem fan vill heta Boris egentligen?

Pärra är förresten morsans kille. Han är väl rätt så schysst när han är nykter fast på helgerna brukar han och morsan sitta nere på pizzerian och dricka bärs. Då är dom rätt så jobbiga trots att dom brukar ge mig en massa stålar för att köpa hamburgare och pizza för. Det är nog mest för att slippa ha dåligt samvete för att ingen lagar käk tror jag. Men jag klagar inte eftersom jag brukar få en hundring eller två varenda gång. Pengarna som blir över brukar jag lägga i en kaffeburk under sängen. En dag ska jag köpa mig ett periskop för pengarna.

Förresten... i veckan ska vi flytta hem till Pärras hus. Det är både spännande och lite scary på samma gång eftersom jag måste byta skola då. Men det är okej, jag vill ändå inte gå kvar i min gamla skitskola.

Nu ska jag ta och packa lite mer saker. Vi hörs snart igen dagboken.

1 kommentarer och åsikter:

M sa...

JAG fick mest godis =) såklart

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.