Vad gör man...

när man ändå är ledig liksom.

Fastighetsskötaren ringde och vi stämde träff 40 minuter senare... Det tar väl c:a 10-15 minuter att gå till Bauhaus och lika lång tid tillbaka så det skulle jag hinna med.

Väl på Bauhaus valde jag ett lås sv modell riktigt säkert, i stort sett hela bygeln rymdes inuti låset så det skulle vara snudd på omöjligt att klippa eller slå av. Innermåttet skulle nog också funka sp jag köpte det. På vägen hem började jag fundera på om jag inte valt ett dumt lås ändå... även om bredden funkade var det nog lite osäkert på om höjden skulle funka. Jag visste med mig att jag hade ett klent lås jag kunde använda ifall jag fick gå tillbaka till Bauhaus hemma så det skulle funka ändå.

Jag la på en rejäl spurt för att både hinna upp i tid och dessutom hinna till lägenheten för att hämta "backupplanen" bara utifall att. I 25 graders värme och gssande sol kan jag säga att svetten formligen sprutade i kaskader när jag kom hem.

Väl nere i källaren så var det som jag misstänkte... bygeln skulle inte få plats på höjden... det saknades nog upp emot en halv cm så det var bara att sätta i mitt backuplås och sedan knata iväg till Bauhaus och byta låset.

Nåja en snabb tur på 40 minuter blev till slut en nätt tur på två timmar eftersom jag passade på att gå ner till apoteket på vägen hem med. Men nu har jag ett rejält lås (i klass 2 för den som är säkerhetsmedveten samt att jag fick fyllt på mitt pulverförråd inför mitt nacktag om vikten).

På det hela blev det ändå en lyckad förmiddag. Nu funderar jag på om jag inte förtjänar en powernap =) jag har ju gått så att till och med Zuz skulle kunna vara stolt över mig.

'Cos every day counts!

Vill du ha fler besökare till din blogg?

24 kommentarer och åsikter:

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

WoW!! :D

Nu ligger jue jag till å med efter idag... ;)

*gör vågen*

Inga hejaramsor med min röst än då tyvärr... Fast du är nog nöjd ändå med tanke på grannes kareoke... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Du skulle jue börja att promenixa när det blev varmt ute sa du jue... Å nu är det jue varmt... ;P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Glöm inte att dricka vatten! :P Å du läste väl vad jag skrev om powernap... :)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Bra det... :) Det inlägget som fick microtext så det behövs glasögon för att läsa... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag får sluta upp med att lägga in sådana bilder om min text ska bli läst med andra ord... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Så man får säga tuttut till dig då när blicken fastnar för länge... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Filurar på att titt(s)in i duschen jag... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Å du kommer väl att ta en napp i brist på annat... ;)

Anonym sa...

Så, nu har du ditt svar!

Anneli sa...

Har varit dator-frånvarande i helgen, den var sådär, hade ett lite sammanbrott men det ordnade sig. Har i alla fall uppdaterat mig hos dig och HAHAHA vissa av din inlääg får mig att skratt högt, som det om "Tvättstugan och samhällsproblem".

Ska anta din utmaning och fundera på några roliga fakta om mig, borde komma under dagen.

Anneli sa...

Va, jag, skulle jag aldrig drömma om ;). Nu har jag plitat ner lite knasiga fakta.

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det var väl det jag visste... Det blir en napp ändå... Inte satte jag (ett extra) P för det inte... ;D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Funkar inte med skrämseltaktiken där väl... :D Kan jue tala om att jag har varit ute å gått lååångt idag... ;)

Anneli sa...

HAHAHA, vi får väl fortsätta hoppas :).

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Jag ska göra mitt bästa... Han bubblar för fullt här... :) Lika hungrig som mig kanske... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ja då har jag jue nån att prata med lixom... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Halsen börjar jue att bli bättre oxå så... Fast den tyckte inte om när jag skrek till grannen ovanpå... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Låter min hårdrock tala istället nu... ;)

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Just nu Avantasia faktiskt... Mannen med Sammet'srösten... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Blev det ingen powernap idag?! Själv så ska jag spana in kommissarie Montalbano... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Då kanske det är bäst med lite skönhetssömn... :) Min dator fick vila under dan sen den...

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Är jue så varmt här inne så jag stänger av den när jag inte är hemma... å även på nätterna... :P

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Tror jag med för denna bloggmaskinen får jue verkligen jobba ibland... :D

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Ingen gris i säcken väl?! :D Smiter till soffan och spanar in mannen jag... :P Natti natti å zzzov så gott huvudstaden!

Arkiv

Kommentatorer

Widget by Blogger Widgets
Världen betraktad ur mina ögon... Ja mycket mer än så behöver man nog inte säga =) Alla stavfel som för övrigt inte blir rättade under resans gång är en del i erbjudandet - take it or leave it.

Aktörer i min värld

Evilcapricorn (även kallad finskan, Eviltant, Evilsambo eller rätt och slätt Evil) är min finska sambo som styr mitt liv med sina järnnypor ;-)

Devlan (även kallad Älskade N, Dotra Mi m fl) är min äldsta dotter som numera passerat 20-års strecket och gjort mig till världens stoltaste Morfar.

Xvin (även kallad Sonen eftersom jag bara har en av den sorten) är min nyblivne tonåring, det långa håret gör att han ibland blir misstagen för dotter.

Jojo (även kallad Pip, eller den yngsta) är min yngsta dotter med ett galet hästintresse som är större än intresset för pappan till och från =)

Skrik och Panik (kan även kallas Knoll och Tott, den mindre av dom är även Mini-Pip) är Evils döttrar och på heltid ockupanter av ett av rummen i den Sindarinska bostaden.

Vincent (världens finaste lilla unge) är Devlans lilla son och tillika mitt barnbarn.

Katten (heter Morris men kallas allt från Katten till Kissanperkele) är den Norska skogskatten som kom in i livet när Evil gjorde sitt intåg.

Mochino (även kallad Musse eller slangen helt enkelt) är äldsta dotterns majsorm som flyttat hem igen, ja inte dottern då utan ormen, bara för att reta upp och kittla kattens nyfikenhet.

Jack Daniels (även kallad Stumpen) är Sambons nytillskott i familjen. En majsorm som saknar lite av sin svans och som inte alltid riktigt har koll på sin kroppsvolym. En väldigt social rackare dock.

Sindarin (det är i alla fall arbetsnamnet på den) är min lilla Candy cane som nyligen flyttat in i hushållet. Liten och naggande god får man säga.

Alla beskrivna personer finns på riktigt och inverkar på min vardag på ett påtagligt sätt även dom som förekommer i form av pseudonymer.